Specifické vývojové poruchy učení
=
souhrnný název pro níže uvedené poruchy (vývojové: začínají se výrazně projevovat až v určitém vývojovém období, po pubertě mizí vs. možná rezidua).
Dyslexie
= porucha osvojování čtenářských dovedností, je nejčastější.
Dysgrafie
= porucha osvojování psaní, postihuje grafickou podobu písemného projevu, čitelnost, úpravu.
Dysortografie
= porucha osvojování pravopisu, osvojování a aplikace gramatických pravidel je postižena druhotně, z 95% se vyskytuje ve spojení s dyslexií.
Dyskalkulie
= porucha osvojování matematických dovedností.
Dyspraxie
= porucha, která postihuje osvojování, plánování a provádění volních pohybů.
Doporučení pro rodiče žáků se specifickými vývojovými poruchami učení:
- pročtěte si důkladně doporučení pedagogicko-psychologické poradny;
- věnujte se s dítětem domácí přípravě kratší dobu, ale pravidelně (při delším nárazovém učení dítě neudrží pozornost);
- buďte důslední;
- spolupracujte s vyučujícími;
- povzbuzujte dítě, nenechte se odradit případným neúspěchem.