Výzva 56

11. 1. 2016

Projekt MŠMT – Výzva 56 – Lánovské šablony

Tento projekt byl složen z několika částí. Naše škola se zapojila do většiny z nich.

1) Čtenářské dílny
Učitelky připravili pro naše žáky 10 čtenářských dílen se zajímavými činnostmi ve kterých se žáci seznámily s různými autory a jejich tvorbou (O. Sekora – Ferda Mravenec, F. Nepil – Já a Baryk, B. Němcová – Babička, A. Lindgrenová – Ronja, dcera loupežníka, J. Neruda – Povídky Malostranské, J. Otčenášek – Romeo, Julie a tma …). Do dílen se zapojili všechny třídy kromě první.

Díky projektu škola získala do školní knihovny 400 nových titulů knih, čtečku knih a knihovnický program Clavius.

2) Stínování
Stáže na Slovensku v obcích Rakovec nad Ondavou, Trhoviště, Tušická Nová Ves se zúčastnilo sedm pedagogů.

Cílem stáže bylo studium problematiky všech oblastí školství – složení žáků, pedagogů, studium školních vzdělávacích programů, metod a forem výuky, inkluze, práce s integrovanými žáky a především výuka technických předmětů a její odlišností.

3) Zahraniční vzdělávací pobyty pro pedagogy
Čtrnáctidenní kurz s výukou angličtiny na Maltě absolvovali dva pedagogové, s výukou němčiny v Berlíně jeden pedagog.

4) Zahraniční vzdělávací pobyty pro žáky

Velká Británie- Brighton

Žáci byli na základě rozřazovacího testu rozděleni do tří skupin o různých úrovních. Ve skupině bylo cca 15 žáků. Kurz se zaměřoval na fonetiku, transkripci a výslovnost, mluvení a slovní zásobu: lidské tělo, jóga, recepty … gramatiku, poslech, psaní příběhů. Ve výuce byly použity metody slovní- vysvětlování, vyprávění, metody názorně demonstrační, skupinová a párová práce, metoda diskuzní.

Žáci měli jen pozitivní reakce na jazykový kurz a nejraději by si ho ještě prodloužili.

Navštívili památky jak v okolí Brightonu a jižní Anglii, ale také poslední den v Londýně.
(Město Hastings, hrad Lewes, Pašerácké jeskyně, Londýn- Greenwich- nultý poledník,

Tower of London.London Eye).

Německo, Berlín

Žáci byli na základě výsledků testu rozděleni do skupin (cca 10 žáků). Výuka byla zaměřena na témata rodina, jídlo, časové údaje. Žáci byli s kurzem spokojeni, uvítali především zkušenost s rodilým mluvčím. Žáci absolvovali 9 vyučovacích hodin.

Navštívili jsme nejznámější památky a místa města – Braniborskou bránu, Alexanderplatz, Televizní věž, Potsdamer Platz, muzeum Teroru, Židovský památník, Checkpoint Charlie. Náš průvodce p. Grossmann však nepovažoval za důležité navštívit Berlínskou zeď (East Side Gallery), tudíž jsme ze zřekli návštěvy Postupimi a udělali si sami výlet napříč Berlínem (Berlínská zeď, sídlo prezidenta, Vítězný sloup, česká ambasáda atd.)

Hodiny

  • 7:30 První zvonění, žáci vcházejí do budovy

  • 7:45 Zvonění, příprava na vyučování

  • 7:50-8:35 1. hodina

  • 8:35-8:40 přestávka

  • 8:40-9:25 2. hodina

  • 9:25-9:45 velká přestávka

  • 9:45-10:30 3. hodina

  • 10:30-10:40 přestávka

  • 10:40-11:25 4. hodina

  • 11:25-11:35 přestávka

  • 11:35-12:20 5. hodina

  • 12:20-12:30 přestávka

  • 12:30-13:15 6. hodina

  • 13:15-13:20 přestávka

  • 13:20-14:05 7. hodina

  • 14:05-14:10 přestávka

  • 14:10-14:55 8. hodina

ISIC Školák

  • Žákovský průkaz ISIC Školák

Partner školy